ایده ‌های خود اشتغالی در زمینه صنعت، تولید و مونتاژ: از دکتر جهانگیری پدر کسب و کار ایران
سپتامبر 13, 2018
بخش اول کتاب راه اندازی کسب وکار (24گام برای موفقیت کسب وکارهای نوپا) :مشتریان چه کسانی هستند؟
سپتامبر 13, 2018

24 گام d

معرفی کتاب 24 گام راه اندازی کسب و کار نوپا

نویسنده کتب: بیل اولت

مترجمان :سعید روشنی ،نقیسه رضایی نیک

انتشارات:آریانا قلم

پیشگفتار نویسنده  کتاب :این کتاب جعبه ابزار یکپارچه  ای طراحی شده است تا کارآفرینان تازه کار و کهنه کار  با استفاده از آن بتوانند کسب و کار های خوبی را مبتنی بر محصولات مبتکرانه  و جدیدشان  راه اندازی  کنند .این راهنمای 24 مرحله ای  برای کارآفرینان کهنه کاری  که در حوزه یا صنعتی خاص از تجربه فراوانی برخوردارند نیز مفید است ، چون با استفاده  از آن میتوانند محصولشان  را به شکلی کارآمدتر به بازار  عرضه کنند .

در مقام کار آفرین تاکنون  منابع بسیار  مفیدی  (از مربیان کارآفرینی گرفته تا کتاب های مربوط ) پیدا کرده ام که مهمترین آنها تجربیاتم  بوده اند .با وجود این ،هنوز منابع واحدی  پیدا نکرده ام که همه مطالب  را به خوبی  و یکجا به مخاطب عرضه کند.

بسیاری از کتاب هایی که تاکنون در این زمینه یافتم ،فوق العاده اند و اطلاعات بسیار خوبی  در  خود جای داده اند . از جمله این آثار میتوان  به ان موارد اشاره کرد : گذر از شکاف اثر جفری مور، استراتژی اقیانوس آبی اثر دابلیو.چان کیم و رنی موبورن،بازاریابی ربایشی اثر برایان هالیگان  وهارمش شاه،چهار قدم تا ظهور مسیح اثر استیوبلنک،نوپای ناب اثر اریک رایس ،جاری سازی ناب  اثر  اش ماریا و خلق مدل کسب وکار اثر الکس استروالدر وایو پینگر.کتاب های مذکور آثار بسیار ارزشمندی اند که در نگارش این کتاب از بسیاری از آنها استفاده  کرده ام .با وجود  این ،کتاب های یاد شده صرفا بر روی برخی  از نکات تمرکز عمیق می کنند  و نقشه راه مفصلی  عرضه نمی کنند که وقتی  به دانشجویانم در ام ای تی  و در سایر کارکگاه هایم تدریس می کنم احساس مطلوبی  داشته باشم. به باور من ، هر یک از این کتاب ها ابزار  مهمی هستند که در زمان درست در طی طراحی ،تولید  و عرضه محصول کاربرد دارند ، اما چیزی که ضرورت داشتف وجو.د جعبه ابزاری  بود که همه اینها  وابزار های بیشتری  را در خود جای دهد.

تعدادی از تحسین های این کتاب توسط اشخاص بزرگ:

شخصا آرزو می کردم که ای کاش کارم ر ابا این کتاب آغاز می کردم ،زیزا این کتاب اثری  مختصر ومفید  است  ومثال های بسیار خوبی  را با زبان ساده بیان می کند .بعلاوه فاین کتاب نظریه کارآفرینی سنتی  را باآنچه  امروزه  در دنیای کسب وکار های نوپا  در حال وقوع است  تلفیق میکند .اگر  در کارآفرینی مصمم اید توصیه میکنم  که ان کتاب  را بادقت مطالعه کنید  و در مسیر  پیشرفت  وفعالیت  خود   در این عرصه همواره آن را همراه داشته باشید

فرید ریک کرستفبرنده جایزه کارآفرینی

طبق عرف ،کارآفرینی خصیصه ای  صرفاٌ ذاتی و درونی است، اما این باور کاملاٌ غلط است ،زیزا کارآفرینی مهرتی است آموختنی  وامکام تقویت آن با تنمرین فراهم می شود.این کتاب  با عرضه  راهنمایی های گام به گام درباره شیوه برخورد با کسبو کار های جدید ،به همه کارا،رینان کمک می کند تا احتال موفقیت خود ار به طور چشمگیری افزایش دهند. بنایراین این کتاب را به تمامی کارا،رینان بلند پرواز توصیه می کنم.

داگ لئون عضو هیئت مدیره ،سکویا کپیتال

این 24 گام به شش موضوع اصلی  تقسیم بندی شده اند:

1 )مشتریان چه کسانی هستد؟

  • گام1: تقسم بندی بازار
  • 2:انتخاب بازار خطی ساحلی
  • 3کساخت پروفیل کاربری نهایی
  • 4:محاسبه اندازه کل بازار در دسترس برای بازار خط  مقدم ساحلی
  • 5:ترسیم پروفیل کاربر نما برا بازار خط مقدم ساحلی
  • 9: ده مشتری بعدی خود را شناسایی کنید.

ب)چگونه از محصولتان درآمد کسب کنید؟

  • گام 15: طراحی مدل کسب وکار
  • 16:تعیین چهر چوب قیمت گذاری
  • 17: ارزش مادام العمر مشتری جذب شده را محاسبه کنید.
  • 19:محاسبه هزینه جذب مشتری

2:چه کارهایی برای مشتریانتان میتوانید انجام دهید؟

گام6: مورد کاربردی چرخه حیاط کامل

7:تعیین مشخصات سطح بالای محصول

8:تعین کمنیت ارزش پیشنهادی

10:شایستگی محوریتان را مشخص کنید.

11:>موقعیت رقابتی تان را ترسیم کنید.

3) چگونه محصولتان را طراحی کنید و بسازید؟

گام 20: فرضیات کلیید ر اشناسایی کنید

21: فرضیات کلیدی را بیازمایید

22: حداقل محصول تجاری  قابل پذیرش  را تعریف کنید

23:نشان دهید که ((سگ ها غذای سگ را خواهند خورد))

5)مشتریان چگونه به محصولتان دست  می یابند؟

گام12:تعیین واحد تصمیم گیری مشتری

13:فرآیند جذب مشتری دست به جیب  را ترسیم کنید

18:فرآیند فروش را برای جذب مشتری ترسیم کنید

6)چگونه کسب وکارتان  را اندازه گیری کنید؟

گام 14:محاسبه اندازه کل بازار  در دسترس برای بازاریابی پس آیند

گام 24: برنامه محصول را توسعه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود رایگان
مراحل انجام یک اخراع در این فابل بیان شده
دانلود رایگان
مراحل انجام یک اختراع
{ایمیل خود را وارد کنید}
{همین حالا دانلود کنید}
[sdfile url=""]